Nová e-kuchařka: 30 Low carb receptů na snídaně, obědy i večeře. Zdarma ke stažení 🆓 STÁHNOUT ZDARMA
Chutné recepty pro zdraví
Low carb, Whole30, Paleo, Primal
přirozeně bez lepku a cukru

Low Carb kalkulačka

Pokud s Low carb stravou začínáte, nebo si jen tak pro představu chcete spočítat svá přibližná makra (tedy celkový kalorický příjem a podíl jednotlivých živin – sacharidů, bílkovin a tuků), můžete použít mojí kalkulačku. Ještě ji čekají nějaké změny, ale základní informace vám poskytne.

Stačí zadat své osobní údaje (ideálně včetně procenta tělesného tuku), vybrat kolik sacharidů denně chcete konzumovat (viz níže), jak moc se hýbete a zbytek už vám kalkulačka vypočítá. Myslete prosím vždy na to, že naše těla nejsou stroje, nefungují podle tabulek a že výsledky jsou jen velmi hrubý odhad, který ve výsledku zrovna pro vás vůbec nemusí platit. Do hry totiž vstupuje spousta dalších faktorů jako je zdravotní stav, předchozí způsob stravování, intenzita tělesné aktivity, stres a další. A ty takhle na dálku obecně zohlednit nelze.

Nesnažte se hubnout příliš rychle. Pokud chcete trvalé výsledky, zvolte raději pomalejší proces, při kterém se nebudete cítit příliš omezení a stresovaní. Jedině trvalá změna životního stylu přinese trvalé výsledky.

Pokud si nevíte rady, kolik gramů sacharidů máte na 1 den zadat, tady je orientační tabulka:

Ketogenní dietado 50 g (pro někoho i méně)
Nízkosacharidové stravování50-80 g
Nízkosacharidová strava s volnějším režimem80-100 g
0