Low carb kalkulačka » Paleo Snadno
Chutné recepty pro zdraví
Low carb, Whole30, Paleo, Primal
přirozeně bez lepku a cukru

Low Carb kalkulačka

Pokud s Low carb stravou začínáte, nebo si jen tak pro představu chcete spočítat svá přibližná makra (tedy celkový kalorický příjem a podíl jednotlivých živin – sacharidů, bílkovin a tuků), můžete použít mojí kalkulačku. Ještě ji čekají nějaké změny, ale základní informace vám poskytne.

Stačí zadat své osobní údaje (ideálně včetně procenta tělesného tuku), vybrat kolik sacharidů denně chcete konzumovat (viz níže), jak moc se hýbete a zbytek už vám kalkulačka vypočítá. Myslete prosím vždy na to, že naše těla nejsou stroje, nefungují podle tabulek a že výsledky jsou jen velmi hrubý odhad, který ve výsledku zrovna pro vás vůbec nemusí platit. Do hry totiž vstupuje spousta dalších faktorů jako je zdravotní stav, předchozí způsob stravování, intenzita tělesné aktivity, stres a další. A ty takhle na dálku obecně zohlednit nelze.

Nesnažte se hubnout příliš rychle. Pokud chcete trvalé výsledky, zvolte raději pomalejší proces, při kterém se nebudete cítit příliš omezení a stresovaní. Jedině trvalá změna životního stylu přinese trvalé výsledky.

Pokud si nevíte rady, kolik gramů sacharidů máte na 1 den zadat, tady je orientační tabulka:

Ketogenní dieta do 50 g (pro někoho i méně)
Nízkosacharidové stravování 50-80 g
Nízkosacharidová strava s volnějším režimem 80-100 g

12 komentářů

  1. Tereza Treterová napsal:

    Chtěla bych začít na nizkosacharidovým stravování, kolem 70g sacharidů. Poté upravit pod 50g. Doteď se stravuji víceméně běžně, nejím však sladké a bílé pečivo zřídka. Přílohy však normálně. Proto chci začít postupně, aby tělo mělo čas si zvyknout.

  2. Martina napsal:

    Dobrý deň, liečim si candidu nízkosacharidovým stravovaním. Nejem žiaden cukor okrem fruktózy, nízkofruktózové ovocie ako hrušky či kivi používam na osladenie napríklad bieleho jogurtu. Páči sa mi myšlienka Paleo – jem však obilniny najmä pohánku, qiunou, ryžu natural a strukoviny ako cicer či červenu šošovicu. Taktiež mám problém s mäsom, niesom síce vegeterián, ale mäso mi nechutí a nevyhľadávam ho. Stretli ste sa s účinkami paleo stravovania na problémy s candidózou? Odporúčate obilniny striktne vysadiť? Obávam sa že v prípade chýbajúceho mäsa bude moja strava veľmi jednotvárna a už teraz mám problém s váhou. Mám 176 cm a ledva 50kg.

    • Lucie napsal:

      Dobrý den, přiznám se, že jsem problematiku candidy nikdy blíže nezkoumala, takže bohužel neumím poradit. Pro více osobních zkušeností se přihlaste do facebookové skupiny Paleo+ Czecho-Slovakia https://www.facebook.com/groups/paleo.czech/ Tam určitě někdo poradí s osobní zkušeností. Vím, že to tam hodně lidí zmiňovalo.

  3. Eva napsal:

    Dobrý den, začala jsem s low-carb, většinou do 50ti g sacharidů, upravilo se mi zažívání a nepálila mě žáha, což je co říct, protože pálení žáhy mám chronické. Začalo mi ale být těžko od žaludku, dokonce mě postihl jeden den i akutní zánět žaludku. Doktor na pohotovosti mi řekl, ať omezím tuky (den předtím jsem měla tuňáka ve slunečnicovém oleji, který mi žaludek takhle rozdráždil) .. nicméně omezit tuky nemůžu, když jsem na low-carb. Můj příjem tuků je okolo 110 g za den.
    Teď bojuji s tím, jestli to risknout a vydržet u tohoto stravování, nebo jestli se vrátit ke zdravému jídlu, kde ale převažují sacharidy a pro mě by to byl opět problém se žáhou.
    Měla byste pro mě nějaké doporučení prosím?

    Děkuji pěkně.

    • Lucie napsal:

      Dobrý den, Evo,

      já nejsem lékař, nemám zdravotnické vzdělání, takže se velmi bráním na podobné dotazy odpovídat.
      Nemohl být spíš ten tuňák už třeba prošlý? Navíc do Low carb klasický slunečnicový olej nepatří, ale ten to podle mého stejně nezpůsobil.
      Já vážně nevím, jak poradit. Pokud je vám nyní dobře, jedla bych osobně podle toho, co mi říká moje tělo. Pokud se zatím léčíte, poslechla bych lékaře.
      V obou případech bych se vyhýbala tepelně upraveným tukům, smažení a možná i pečení za vysokých teplot. Stejně tak bych vynechala všechna semínka a ořechy.
      Každopádně držím palce, ať je brzy lépe a jste zdravá.

  4. Marta napsal:

    Dobrý den, mohu se zeptat, proč je nastaveno v LC kalkulačce tak málo bílkovin? Když sportuji a chci něco shodit a vytvořit svalovou hmotu, tak mi přijde že je to opravdu velmi málo, u nesportujících se uvádí 1-1,5 g na kilo tělesné váhy a u sportovců i 2 g na kilo váhy, to znamená u 70 kilového sportovce, že by měl mít i 140g bílkovin denně. Zdejší kalkulačka spočítá na nějakých 59 gramů denní příjem bílkovin, to není ani gram na kilo tělesné váhy.
    Mají pak svaly z čeho nabírat, když se jí tak málo bílkovin?
    Děkuji za odpověď. 🙂 MH

    • Lucie napsal:

      Dobrý den, Marto, na téma optimálního množství bílkovin je napsáno tolik teorií, a naprosto rozdílných, že je absolutně nerálné všechny zohlednit v jedné kalkulačce. Osobně se přikláním k tomu, co píšete, tedy že až 2 gramy na kilo váhy, ale váhy aktivní (tedy bez tělesného tuku). A to pak kalkulačka sedí. Nezapomeňte si také zadat správnou aktivitu, i tím ve výpočtu bílkoviny stoupají (rozhodně je to více než vámi uváděných 59 g). Každopádně, je to kalkulačka orientační, nelze zohlednit naprosto všechny lidi, jejich aktivity, tělesnou stavbu, zdravotní stav a podobně. Navíc se čistě se týká Low carb a zde se bílkoviny až tak nenavyšují.

  5. Hana Komarkova napsal:

    Dobry den Luci, spocitala jsem si pri sve postave 167/96kg ,46 let,sedave zamestani, ze mam 1.stupen obezity.Pas 110,boky 125.pri 40g sacharidu 81g bilkovin,a 117 g tuku.Potrebuji zhubnout,prosim o radu.Neumim si nic predstavit pod temi cisly.Moc prosim aspon o nejaky priklad co si pod tim na jeden den predstavit.Moc Vam dekuji za radu

    • Lucie napsal:

      Dobrý den, Hani, nakoukněte ke mně na jídelníčky, ať už vyloženě Low carb nebo Whole30. Základem je vyřadit mouku, cukr a velkou část ovoce. Ze začátku vám to možná přijde jako nemyslitelné, ale postupně se naučíte sestavovat si jídla. Uvidíte 🙂 Je to mnohem snazší než se zdá.

  6. Jana napsal:

    Dobrý den,
    Merim 170cm a vazim 82 kg:-(
    Po porodu jsem zkousela hladovku, ruzne diety, ale nezvladla jsem to..Jiz nekolik let misto obědů jim jen bile pecivo s maslem a salamem atd..a večeře to samé. .nesnidam..Co se chci zeptat, prosim vas, muzu jist dvakrát-třikrát denne, bez pečiva, priloh, ale např. Na oběd kur.maso na lzicce sadla a bile zeli-jako Čína, ale bez testovin a večeře zeleninovy salat, ,vejce?
    Jde mi o to, ze hlad nemivam, ale na obed, svacinu i veceri mam proste jen bile pečivo. .tak pokud vynecham pečivo a treba i prilohy, jestli timto zhubnu..Celkove se neprejidam, mam ale stale stejne jidlo..moc dekuji

    • Lucie napsal:

      Dobrý den, nic není zázračné, ani Low carb strava. Na někoho to funguje, někdo neztratí ani deko. Musíte to sama vyzkoušet 🙂 Ale myslím, že pokud vynecháte bílé pečivo a uzeniny, výsledek by se měl určitě dostavit. Jen poznámka – všimla jsem si v komentáři lžičky sádla. Při správně sestavené stravě (méně sacharidů), toho sádla klidně dejte lžíci. Tuk je to, co vás zasytí.

Komentáře

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Top Mautic is open source marketing automation
Kuchařka - Léto a Zima v kuchyni + Vaříme pomalu + Vánoce a Silvestr (celkem 4 e-knihy)
zakoupil/a: Ivana před 5 hodinami
 
Kuchařka - Léto a Zima v kuchyni + Vaříme pomalu + Vánoce a Silvestr (celkem 4 e-knihy)
zakoupil/a: Petra před 17 hodinami
 
Kuchařka - Léto a Zima v kuchyni + Vaříme pomalu + Vánoce a Silvestr (celkem 4 e-knihy)
zakoupil/a: Vladimíra před 18 hodinami
 
Kuchařka - Léto a Zima v kuchyni + Vaříme pomalu + Vánoce a Silvestr (celkem 4 e-knihy)
zakoupil/a: Veronika před 1 dnem
 
Kuchařka - Léto a Zima v kuchyni + Vaříme pomalu + Vánoce a Silvestr (celkem 4 e-knihy)
zakoupil/a: marie před 1 dnem
 
Kuchařka - Léto a Zima v kuchyni + Vaříme pomalu + Vánoce a Silvestr (celkem 4 e-knihy)
zakoupil/a: Josef před 2 dny
 
Kuchařka - Léto a Zima v kuchyni + Vaříme pomalu + Vánoce a Silvestr (celkem 4 e-knihy)
zakoupil/a: Jiřina před 2 dny
 
Kuchařka - Léto a Zima v kuchyni + Vaříme pomalu + Vánoce a Silvestr (celkem 4 e-knihy)
zakoupil/a: Eva před 3 dny
 
DÁRKOVÝ POUKAZ: Kuchařka – Léto a Zima v kuchyni + Vaříme pomalu + Vánoce a Silvestr (celkem 4 e-knihy)
zakoupil/a: Jana před 4 dny
 
Kuchařka - Vaříme pomalu (e-kniha) + 1 Item
zakoupil/a: Jana před 4 dny
 
Kuchařka - Léto a Zima v kuchyni + Vaříme pomalu + Vánoce a Silvestr (celkem 4 e-knihy)
zakoupil/a: Irena před 5 dny
 
Kuchařka - Léto a Zima v kuchyni + Vaříme pomalu + Vánoce a Silvestr (celkem 4 e-knihy)
zakoupil/a: Martina před 5 dny
 
Kuchařka - Léto a Zima v kuchyni + Vaříme pomalu + Vánoce a Silvestr (celkem 4 e-knihy)
zakoupil/a: Renata před 6 dny
 
Kuchařka - Léto a Zima v kuchyni + Vaříme pomalu + Vánoce a Silvestr (celkem 4 e-knihy)
zakoupil/a: Pavlína před 6 dny
 
Kuchařka - Léto a Zima v kuchyni + Vaříme pomalu + Vánoce a Silvestr (celkem 4 e-knihy)
zakoupil/a: Jana před 6 dny
 
Kuchařka - Léto a Zima v kuchyni + Vaříme pomalu + Vánoce a Silvestr (celkem 4 e-knihy)
zakoupil/a: Renata Brno před 6 dny
 
Kuchařka - Léto a Zima v kuchyni + Vaříme pomalu + Vánoce a Silvestr (celkem 4 e-knihy)
zakoupil/a: Martin před 6 dny
 
Kuchařka - Léto a Zima v kuchyni + Vaříme pomalu + Vánoce a Silvestr (celkem 4 e-knihy)
zakoupil/a: Dagmar před 7 dny
 
Kuchařka - Léto a Zima v kuchyni + Vaříme pomalu + Vánoce a Silvestr (celkem 4 e-knihy)
zakoupil/a: Věra před 7 dny
 
Kuchařka - Léto v kuchyni (e-kniha)
zakoupil/a: Šárka před 1 týdnem