Chutné recepty pro zdraví
Low carb, Whole30, Paleo, Primal
přirozeně bez lepku a cukru

Moje Whole30 č. 5

(jídelníček)

Původní plán začít s pátým Whole30 od 1.1.2017 jsem přehodnotila a začala jsem už 27.12.2016. Silvestra neslavím, tak proč to odkládat? 🙂
Stejně jako u jídelníčků z mých předchozích Whole30 se budu snažit doplňovat recepty (případné odkazy najdete pod jednotlivými fotkami po kliknutí na popisek). Některé odkazované recepty bude ale nutné pro potřeby Whole30 upravit a vynechat nepovolené suroviny (například mléčné výrobky).

Přemýšlíte nad Whole30? Pojďte do toho se mnou. Rozhodně to stojí za to!

Snídaně Oběd Večeře
27.12.2016
(den 1)
Náhled fotky
Zeleninová “rýže”, volské oko, pečená slanina
Náhled fotky
Steak Fajitas, guacamole a pico de gallo
Náhled fotky
Thajská dýňová polévka s vepřovými kuličkami

Řešíte co jíst při Whole30?

Napsala jsem kuchařky plné receptů pro Whole30, Paleo,
Primal i Low Carb. Vyřešte jednou pro vždy problém co vařit!

28.12.2016
(den 2)
Náhled fotky
Vejce zapečené v burgeru, zeleninový salát s avokádem, majonéza
Náhled fotky
Steak s pečeou dýní, domácí tatarská omáčka, salát z bok choy
Náhled fotky
Proužky steaku s restovanou cibulkou a celerovou kaší
29.12.2016
(den 3)
Náhled fotky
Kachní rillettes s pikantní brusinkovou marmeládou
Náhled fotky
Pečené krevety a losos v bylinkovém těstíčku
Náhled fotky
Pečené krevety a losos v bylinkovém těstíčku
30.12.2016
(den 4)
Náhled fotky
Vaječná omeleta plněná tuňákovým salátem
Náhled fotky
Krémová celerová polévka s pečenou slaninou a pekany
Náhled fotky
Teplý salát z pečených bílých batátů, lososa v těstíčku a baby špenátu
31.12.2016
(den 5)
Náhled fotky
Krémová celerová polévka s pečenou slaninou a pekany
Náhled fotky
Pečená dýně s kachními rillettes a baby špenátem
Náhled fotky
Obložený talíř – plněná vejce, klobása, kachní rillettes, zelenina
01.01.2017
(den 6)
Náhled fotky
Klobásky, volské oko, batáty á la čočka na kyselo, naložená cibule, ředkev a řepa
Náhled fotky
Hovězí vývar z pomalého hrnce se zeleninou a vejcem
Náhled fotky
Vařené hovězí, klobása, naložená cibule, řepa a ředkev + pomelo
02.01.2017
(den 7)
Náhled fotky
Hovězí vývar z pomalého hrnce se zeleninou a vejcem
Náhled fotky
Krůtí roláda se špenátem, celerová kaše
Náhled fotky
Mexická krůtí směs, celerová rýže
03.01.2017
(den 8)
Náhled fotky
Míchaná vejce s uzeným lososem, avokádo, rajčata
Náhled fotky
Hovězí vývar z pomalého hrnce se zeleninou a vejcem
Náhled fotky
Pikantní thajská kuřecí křídla, dýňová “rýže”
04.01.2017
(den 9)
Náhled fotky
Paprikové karbanátky, domácí majonéza, salát
Náhled fotky
Masové kuličky pečené v zeleninové směsi, pečené batáty
Náhled fotky
Pikantní thajská kuřecí křídla, dýňová “rýže”
05.01.2017
(den 10)
Náhled fotky
Plátek pečeného batátu, uzený losos, ztracené vejce, majonéza
Náhled fotky
Pomalu pečené kachní stehno, salát z pečené řepy a fenyklu s pomerančem
Náhled fotky
Kapustová polévka s klobásou a hovězím masem
(zimní e-kuchařka str. 153)
06.01.2017
(den 11)
Náhled fotky
Masové kuličky pečené v zeleninové směsi, volské oko, restované batáty
Náhled fotky
Obrané kachní maso, pečená dýně, brusinky
Náhled fotky
Kapustová polévka s klobásou a hovězím masem
(zimní e-kuchařka str. 153)
07.01.2017
(den 12)
Náhled fotky
Frittata s kachním masem, kapustou a batáty
(zimní e-kuchařka str. 233)
Náhled fotky
Kapustová polévka s klobásou a hovězím masem
(zimní e-kuchařka str. 153)
Náhled fotky
Vepřové vindaloo, celerová “rýže”
(zimní e-kuchařka str. 113)
08.01.2017
(den 13)
Náhled fotky
Sardinková pomazánka v paprice, vejce nahniličko
Náhled fotky
Krémová pórková polévka s upečenou slaninou
Náhled fotky
Vepřové vindaloo, celerová “rýže”
(zimní e-kuchařka str. 113)
09.01.2017
(den 14)
bez snídaně Náhled fotky
Balzamiko glazovaný losos, pečená mrkev
Náhled fotky
Vepřové špízy, pečená dýně, domácí tatarská omáčka
10.01.2017
(den 15)
Náhled fotky
Pečený plátek batátu s míchanými vejci, rajčaty, avokádem a bazalkou
Náhled fotky
Vepřové špízy, pečená dýně, domácí tatarská omáčka
Náhled fotky
Hovězí guláš, restovaný celer s petrželkou
11.01.2017
(den 16)
Náhled fotky
Grilovaná slanina, rajčata a žampióny, avokádo, káva s kokosovou šlehačkou a skořicí
Náhled fotky
Sušená šunka, sušená rajčata
Náhled fotky
Směs z vepřové panenky, žampiónů a špenátu, brokolicová kaše s česnekem
12.01.2017
(den 17)
Náhled fotky
Brokolicová polévka s vejcem a slaninou
Náhled fotky
Směs z vepřové panenky, žampiónů a špenátu, brokolicová kaše s česnekem
Náhled fotky
Hovězí guláš, restovaný celer s petrželkou
13.01.2017
(den 18)
Náhled fotky
Vejce do skla
Náhled fotky
Kuřecí prsa pečená v majonéze, celerové hranolky
Náhled fotky
Kuřecí prsa pečená v majonéze, celerové hranolky
14.01.2017
(den 19)
Náhled fotky
Smažená zeleninová “rýže” se slaninou a vejci
Náhled fotky
Smažená zeleninová “rýže” se slaninou a vejci
Náhled fotky
Lososové burgery, celerové hranolky, chilli majonéza
15.01.2017
(den 20)
Náhled fotky
Kachní paštika se sušenými švestkami, kousky čerstvé zeleniny
Náhled fotky
Dušená vepřová líčka na žampiónech, pečené batáty
Náhled fotky
Hovězí polévka
16.01.2017
(den 21)
Náhled fotky
Volské oko, restované hovězí maso z vývaru, salsa z rajčat, avokáda a papriky
Náhled fotky
Kuřecí směs s bok choy a žampióny, pyré z topinamburů a celeru
Náhled fotky
Mexická polévka s kuřecím masem, avokádem, rajčaty a kešu krémem
17.01.2017
(den 22)
Náhled fotky
Kachní paštika, vejce nahniličko, zelenina
Náhled fotky
Mexická polévka s kuřecím masem, avokádem, rajčaty a kešu krémem
Náhled fotky
Kuřecí maso s žampióny, kapustičkami a dýní
18.01.2017
(den 23)
Náhled fotky
Frittata ze směsi žampiónů, dýně a kapustiček od večeře
Náhled fotky
Frittata ze směsi žampiónů, dýně a kapustiček od večeře
Náhled fotky
Salát z pečené dýně a chilli škvarků, plátky vepřové panenky
19.01.2017
(den 24)
Náhled fotky
Plátky vepřové panenky, vejce nahniličko, kousky sekané, zelenina, ovoce, pekany
Náhled fotky
Pikantní sekaná, celerová kaše
Náhled fotky
Krevetová thajská polévka
20.01.2017
(den 25)
Náhled fotky
Kulajda s kešu krémem, bílými batáty a ztraceným vejcem
Náhled fotky
Stir-fry s žampióny, hráškovými lusky a vaječnými “nudlemi”
Náhled fotky
Pečený losos, dýně na mexický způsob, mango-avokádová salsa
21.01.2017
(den 26)
Náhled fotky
Sekaná, volské oko, coleslaw
Náhled fotky
Sekaná, coleslaw
Náhled fotky
Boršč s kešu krémem
22.01.2017
(den 27)
Náhled fotky
Boršč s kešu krémem
Náhled fotky
Pikantní hovězí, pečená dýně, guacamole
Náhled fotky
Hovězí na houbách, celerová “rýže”
23.01.2017
(den 28)
Náhled fotky
Mexická pánev s vejcem
(letní e-kuchařka str. 52)
Náhled fotky
Hovězí na houbách, celerová “rýže”
Náhled fotky
Boršč s kešu krémem
24.01.2017
(den 29)
Náhled fotky
Pečená máslová dýně, uzený losos, ztracené vejce a koprová majonéza
Náhled fotky
Hovězí na houbách, celerová “rýže”
Náhled fotky
Vaječné mufinny s uzeným lososem, batáty a pórkem, bylinkovo-citrónová majonéza
25.01.2017
(den 30)
Náhled fotky
Vaječné mufinny s uzeným lososem, batáty a pórkem, bylinkovo-citrónová majonéza
Náhled fotky
Hovězí burger, pečené batáty, domácí tatarská omáčka
Náhled fotky
Hovězí kuličky v omáčce arrabbiata, cuketové špagety

14 komentářů

  1. Vlasta Mlejnková napsal:

    Vážená Lucie, kdybyste nebyla, musela bych si Vás vymyslet. Skvěle jste popíchla mou fantazii a Vaše vaření je pro mě obrovskou inspirací. Nevařím sice dle Vašich receptů, na to jsem příliš rozevlátá, ale dala jste mi dar objevování nových chutí a rozvzpomínání se na chutě jídel mé i manželovy babičky .
    Toto je moje 4. WHOLE od září předloňského roku, a každý cyklus mě posunul v chápání souvislosti mezi jídlem a pocitem plného zdraví .
    Tož díky…

    • Lucie napsal:

      Vlastičko, to Vy zase na oplátku inspirujete ve skupině Whole30 CZ/SK spoustu dalších lidí. Hluboce před Vámi a Vaším přístupem k W30 i celému životu smekám. Já díky 🙂

  2. Iva napsal:

    Presne takovy plan a obrazovy kalendar v jednom jsem potrebovala <3

  3. Michaela Pastorková napsal:

    Najdu, prosím, někde v kuchařce recept na bataty alá čočka na kyselo? Děkuji

    • Lucie napsal:

      Nenajdete. Pokud se recept nachází v kuchařce či na webu, připojuji k němu odkaz na recept. Tenhle nemám zpracovaný. Ale ve své podstatě postupujte stejně jako u čočky – osmahnout cibulku a česnek, orestovat na drobno nakrájené batáty spolu s bobkovým listem. Ke konci přidat trošku octa a nechat vyvařit.

  4. Šárka napsal:

    Dobrý den!
    děkuji za úžasnou inspiraci 🙂 hned jsem si koupila kuchařku a chystám se na první recepty.
    Myslíte, že byste byla tak moc hodná a napsala všem labužníkům zde recepty na ty nádherné pokrmy, které v kuchařce nenajdeme?
    (Steak s pečeou dýní, domácí tatarská omáčka, salát z bok choy; Thajská dýňová polévka s vepřovými kuličkami; Kachní rillettes s pikantní brusinkovou marmeládou; Pečené krevety a losos v bylinkovém těstíčku; Vaječná omeleta plněná tuňákovým salátem;Krémová celerová polévka s pečenou slaninou a pekany; Teplý salát z pečených bílých batátů, lososa v těstíčku a baby špenátu;Pečená dýně s kachními rillettes a baby špenátem; Masové kuličky pečené v zeleninové směsi, pečené batáty; Pikantní thajská kuřecí křídla, dýňová „rýže“; Krůtí roláda se špenátem, celerová kaše a vše další)

    Pěkně prosím, podělte se o tu spoustu gastroradosti s námi 🙂

    • Lucie napsal:

      Dobrý den, Šárko, zklamu vás (a moc mě to mrzí), ale zpracovat recepty na všechna jídla není v mých silách. Téměř každý den vařím nová jídla, během jejich přípravy improvizuju, nezapisuju si ingredience a jejich dávkování, nepamatuji si ani časy a teploty. Vaření za účelem receptu je mnohem komplexnější, potřebuje přípravu a čas. Na spoustu jídel (nebo aspoň jejich části) najdete recepty tady na stránkách nebo v kuchařkách. Pak je na ně uveden odkaz v popisku.
      V kuchařce najdete spoustu další inspirace, která vám pomůže projít bez obtíží celým W30, užít si ho a pochutnat si na skvělých jídlech. 🙂

  5. Veronika napsal:

    Dobrý den, Lucie,

    děkuji za skvělé sdílení Vašich zkušeností. Ráda bych poprosila o radu. Jsem zvyklá od mala snídat, zároveň jíst 5krát denně menší porce. Přes dva roky jsem víceméně na bezlepkové stravě, méně přidaného cukru, ne tolik mléčných výrobků. Na snídaně jsem mívala různé kaše, s kokosovým olejem, ovocem, semínky. Nyní když si dávám jinou snídani, vajíčka, polévky apod, tak ji “nemůžu do sebe dotlačit” a přitom za chvíli hned cítím hlad, po cestě do práce se motám, kručí mi v břiše, stejně tak pak s oběděm. Jsem ale zatím v prvním týdnu. Dala jsem si ještě raději dopoledne svačinu, i malou odpoledne, po třech dnech. Změní se pocit nasycení?

    • Lucie napsal:

      Dobrý den, Veroniko, ano, pocit nasycení by se měl postupně změnit. Váš organismus si musí zvyknout. U někoho tahle změna jde rychle a téměř “bezbolestně”, někomu to trvá déle a více u toho trpí. Svačiny se snažte spíše nedávat, a když už, tak by to mělo být spíše menší hlavní jídlo, než svačinu typu ovoce, oříšky atd. Dejte tomu čas. Držím palce, ať je brzy lépe.

  6. Ivana napsal:

    Dobrý den, Luci,
    předem bych vám chtěla moc poděkovat za vaše inspirativní stránky, které mě během mého Whole30 několikrát zachránily a nasměrovaly. Rozhodla jsem se pro Whole30 , zakoupila a přečetla knihu “Jídlo na prvním místě” a pustila se do toho. Nyní jedu poslední týden. Prvních 14 dnů bylo náročných, ale překonala jsem to a teď už je to brnkačka :-). Nicméně, chtěla bych se zeptat, jelikož v tom mám nyní trochu zmatek. Po uplynutí 30 dnů bych chtěla začít zařazovat postupně mléčné výrobky, obiloviny, luštěniny, abych zjistila, co mi případně nevyhovuje. Ale ráda bych se nadále držela LC stravování. Zdá se mi to nebo jsou tam jiná pravidla? Ve Whole30 jsou například brambory nebo ovoce, ale v LC ne, je to tak? Měla jsem za to, že LC vychází z Whole30, ale to je asi hloupost, že?

    Moc děkuji za vaši odpověď a přeju vám hezké jaro!

    • Lucie napsal:

      Dobrý den, Ivano,
      moc děkuju za pochvalu stránek. Mám vždycky ohromnou radost, když se dozvím, že všechna ta práce stála za to a že ty informace někomu pomohly.
      Vaše zjištění je správné. Whole30 a Low carb jsou sice příbuzné stravovací směry, nicméně v některých zásadách se liší. I autoři programů jsou naprosto rozdílní, takže nelze říct, že jeden styl vychází z druhého.
      Whole30 je prostě krátkodobý nutriční program, který vám dá vodítka k tomu, jak byste se měla stravovat po jeho dokončení. Pomůže zjistit, které potraviny vám dělají dobře a které ne. Podle toho byste se pak měla zařídit. Jestli oním vybraným směrem bude pak Low carb, je čistě na vás 🙂
      I vám krásné jaro, mějte se pěkně 🙂
      Lucka

  7. Tereza napsal:

    Ahoj. Program Whole30 ma zaujal najmä kvôli tomu, že mám dlhodobo problémy s pleťou. Mám 19 rokov a pleť, ako siedmačka na základnej škole. Chcela by som týmto programom vylúčiť alebo potvrdiť možnosť, že je to niečím v strave. Inak už to môže byť len úzkosťou, ktorou od detstva trpím a panickou poruchou, ktorá síce nie je nijak silná, no dalo by sa to tak kalsifikovať. Skrátka psychikou.
    Problém je, že chodím do školy, kde raňajkujem jedlo so sebou. Väčšinou ide o nejakú kašu, chia puding, wafle,.. všetko s peknými makrami s proteínom a tak. O fitness stravu sa už nejaký čas zaujímam, no postava neodpovedá… Tieto jedlá volím preto, že nie sú rožok so šunkou, ale dajú sa rovnako dobre nosiť so sebou a netreba ich prihrievať. Obedujem väčšinou u mamy, ak niečo doma má, alebo v tescu nejaký cottage. Všetko to go. Pretože skrátka už nestíham každý deň toľko variť v maturitnom ročníku.
    Neviem si veľmi predstaviť, ako toto všetko pretransformovať do stravy vyhovujúcej pravidlám Whole30.
    Jednak, aby sa jedlá dali brať do krabičiek (asi teda aj ranajky, aj obedy), nepokazili sa, kým sa k nim dostanem.
    Taktiež, aby nestála moja strava príliš veľa peňazí, keďže sama veľa nezarábam a živia ma rodičia, ktorým nechcem pridávať ďalšie výdavky.
    A v neposlednom rade, aby sa to dalo celé stíhať.
    Dva týždne z mesiaca, keď musím do školy dochádzať z iného mesta, prichádzam domov, či už z brigády alebo z tréningu, medzi 18 a 21 hodinou večer a to sa ešte musím učiť a večerať (aj tak sa do dvoch hodín do postele nedostanem, tak prečo nie aj tak neskoro… O jedenástej ma ešte aj tak čaká prechádzka so psom).
    30 dní bez sladkého sa dá zvládnuť. Najmä, keď sa môže ovocie. Ale z praktického hľadiska mi to príde veľmi ťažko skĺbiteľné s mojím životom. Vôbec neviem, ako ho tomu prispôsobím. Určite sa to dá. Všetko sa dá. Ale ja skutočne neviem prísť na to, ako. Veľmi vopred ďakujem za prípadnú radu.

    • Lucie napsal:

      Ahoj, nemáte to aktuálně vůbec jednoduché, časový harmonogram máte skutečně hodně nabitý. Nejsem si úplně jistá, zda je pro vás aktuálně Whole30 dobrou volbou. Zda to pro vás nebude další příliš velký stres, který by se mohl projevit na výsledcích a také vašem psychickém stavu.
      Možný by bylo lepší nechat dpdržování programu až po maturitě. To ale neznamená, že nemůžete udělat alespoň částečné změny ve stravě už teď. Osobně bych zkusila upravit stravu podle pravidel palea – tedy vynechat všechny obiloviny, luštěniny a mléko.
      Jídel, které je možné si připravit sebou, je hodně. Toho bych se nebála. Vždy to ale bude vyžadovat přípravu. Nemusí být nijak složitá a zdlouhavá, ale úplně bez ní to nepůjde. Zkuste kouknout na Instagram na účet https://www.instagram.com/kachnazkoci/ Tam najdete spoustu inspirace, jak si navařit jídlo do krabiček.
      Změna stravy směrem k základním kvalitním surovinám je vždy finančně náročnější. S tím je nutné počítat. Míru nákladů lze ale optimalizovat volbou místní sezónní zeleniny a levnějších druhů masa, vynechat různé speciální a ne až tak běžné suroviny atd.
      Je mi jasné, že si teď říkáte, že nemůžete zvládnout. Ale dá se to 🙂 Chce to trošku plánování a naučit se přistupovat ke stravě jinak. Pomůže i zapojit celou rodinu. Základ jídla může být pro všechny stejný, vy si jenom můžete dát jinou přílohu, kterou si připravíte do zásoby do mrazáku dopředu (různé zeleninové placky, květáková rýže atd.).
      Určitě začátky nebudou snadné, ale nakonec to dáte, uvidíte. Držím vám palce 🙂

Komentáře

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top Mautic is open source marketing automation

Všechny mé recepty v MOBILNÍ APLIKACI pro iOS i Android

angle-double-right
angle-double-left
close

Má první tištěná kuchařka je tu!

Voňavá kuchařka

Bez lepku, s nízkým obsahem sacharidů a hlavně chutně.